3 روش اصلی ساخت سایت

دوشنبه 13 بهمن 1399
9:41
سامان


قصد داریم به سه روش اصلی بسیار ساده و راحت ساخت سایت اشاره کنیم که روش اول، انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهد اما لازم است که دانش خوبی از زبان های برنامه نویسی وب سایت داشته باشید اما در روش های 2 و 3 روش کار بسیار ساده تر است.
با فرض اینکه قبلا شما نام دامنه خریداری کرده اید و شرکت میزبانی سایت خود را انتخاب نموده اید و آماده ساخت سایت هستید به سراغ روش اول می رویم.

روش اول: ساخت سایت از پایه

روش اول: ساخت سایت از پایهاگر نسبت به اصول و پایه زبان های وب تسلط کامل دارید در این روش می توانید وب سایت مورد علاقه خود را بسازید در غیر این صورت مستقیما به سمت مطالعه روش های 2 و 3 بروید. مثلا از جمله زبان ها و ابزارهای پایه ایِ وب که باید بلد باشید عبارتند از:

  • HTML
  • CSS
  • زبان های رمزگذاری
  • مدیریت پایگاه داده
  • FTP یا پروتکل انتقال فایل

قدم به قدم در پروسه ساخت سایت با IDE:

با فرض اینکه نسبت به ابزارها و زبان های وب که نام بردیم تسلط کامل دارید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: ابتدا با IDE یک محیط توسعه وب بسازید که اساسا IDE شامل ویرایشگر متن، ساخت اتوماسیون و دیباگر (Debugger) است. دو نوع از IDE به نام های Sublime Text و Atom به دلیل پشتیبانی از زبان های وب مختلف مثل CSS، HTML، پایتون، PHP و غیره مناسب هستند.

مرحله دوم: به کمک Adobe Photoshop به برنامه ریزی و طراحی وب سایت بپردازید. برای این منظور ابتدا باید مشخص کنید که چطور می خواهید محتوا را به مخاطب نشان دهید، چند منو داشته باشید، چند ستون یا فیلد محتوایی داشته باشید و یا اینکه چند تصویر و در کجا می خواهید استفاده کنید و غیره. پس از این کار الگوهای متفاوتی را برای بخش های مختلف سایت مثل صفحه اصلی، صفحه درباره ما و غیره طراحی کرده و رفته رفته آن را تغییر دهید و تکمیل کنید.

شرکت طراحی سایت

مرحله سوم: به کمک HTML و CSS کدنویسی را شروع کنید. پس از ایجاد نمونه های اولیه از طراحی نهایی سایت، می توانید شروع به نوشتن کدهای سورس وب سایت کنید تا ساخت سایت را یک مرحله جلوتر ببرید که البته ساده ترین مرحله هم هست. HTML را برای المان های وب سایت که قرار است اضافه شود استفاده می کنند و از CSS هم برای تزئین و زیباسازی آنها طبق طراحی کلی استفاده می گردد.

قدم به قدم در پروسه ساخت سایت با IDEمرحله چهارم: ساخت سایت را باید به کمک جاوا اسکریپت و jQuery پویا کنید چون تعاملات ابتدایی کاربران را نمی توان به کمک HTML و CSS کنترل کرد و به همین خاطر باید نسبت به زبان های برنامه نویسی گفته شده نیز تسلط داشته باشید تا فعالیت کاربران را در پر کردن فرم ها، ورود به حساب کاربری، منوها و غیره کنترل کنید. طراحی سایت شرکتی

مرحله پنجم: به کمک FTP فایل های لوکال را به سرور منتقل کنید و این یعنی همه فایل های سورس خود را به وب سرور انتقال دهید که بهترین شیوه برای کنترل کامل این مرحله، استفاده از کلاینت FTP است. ابتدا کلاینت FTP را دانلود کنید و با ساخت حساب کاربری، آن را به وب سرور وصل کنید. پس از اینکار می توانید به راحتی کل فایل های خود را به فولدر root دایرکتوری وب خود منتقل کنید. از بهترین کلاینت FTPها می توان به FileZilla و Cyberduck اشاره کرد.

روش دوم: ساخت سایت با CMS

CMS یا سیستم مدیریت محتوا که برای افراد مبتدی تا حرفه ای کاملا مناسب است و در واقع برنامه نرم افزاری برای ساخت و مدیریت محتواهای آنلاین است. این برنامه ها اکثرا اُپن سورس و رایگان هستند که سه نمونه برتر آن را مختصرا توضیح داده و سپس به سراغ ساخت سایت به کمک وردپرس می رویم.

روش دوم: ساخت سایت با CMSطراحی سایت با وردپرس :

وردپرس پلتفرمی است که در اکثر وبلاگ ها و وب سایت کسب و کارهای کوچک تا متوسط استفاده می گردد و حتی وب سایت های بزرگ و معروف نیز بخاطر ساده بودن این پلتفرم آن را ترجیح می دهند. برای افراد مبتدی تا حرفه ای مناسب بوده و پلاگین و تم های رایگان زیادی دارد.

طراحی سایت با جوملا :

جوملا از بسیاری جهات مثلا استفاده راحت، نصب ساده، توسعه راحت به کمک ماژول های مختلف و پلاگین ها، الگوها و استایل های متعدد و یکسان، بسیار شبیه به وردپرس است. اما چون منوهای متعددی دارد که در سمت چپ و بالا قرار گرفته اند، زیاد مورد استقبال افراد مبتدی نیست.


[ بازدید : 433 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]