9 نکته برای تبلیغ موثر در بازار هدف

سه شنبه 7 ارديبهشت 1400
11:52
سامان


ممکن است برای كسب و كارتان سال هاست که زحمت می كشید اما با وجود مشتریان زیاد، یك نام آشنا نشده اید. شاید فكر كنید محصول یا خدمتی كه ارائه می دهید شایستگی چنین نامی را ندارد اما اشتباه می كنید. گناه نام آشنا نبودن محصولتان را بر عهده خط تولید یا مجموعه ای كه سازمان دهی كرده اید نیندازید؛ مقصر اصلی شمایید كه با صدای بلند نام كسب و كار و قدرت خارق العاده اش را به زبان نیاورده اید.

در این مقاله ما به شما پرقدرت ترین بلندگوی جهان را هدیه می دهیم تا تنها با اندكی هزینه بیشتر و كمی فكر و خلاقیت، بتوانید موفقیت كسب و كارتان را به توان ده برسانید.

1- به بازار هدف توجه کنید

در مورد چه موضوعی می خواهید تبلیغ كنید؟ قرار است یك شیشه بچه را معرفی كنید یا می خواهید در مورد یك جعبه بیسکویت حرف بزنید؟ برای اینكه اطلاع رسانی موفقی داشته باشید و بتوانید مخاطب را به سمت بازارتان هدایت كنید، باید قبل از هرچیز گروه هدف خود را انتخاب كنید. شما باید به خریداران اصلی محصول توجه كنید، مهم نیست چه كسانی مصرف كننده نهایی محصول شما هستند.
مثلا وقتی آگهی یك شیشه بچه را طراحی می كنید، مصرف كننده محصول شما نوزادان هستند اما قطعا این گروه خریداران شما نیستند. خریداران شما مادرانی هستند كه به فكر غذای بچه های شان هستند پس باید در محلی آگهی دهید كه تعداد بیشتری از مادران از آن عبور می كنند و همین طور سبك اطلاع رسانی تان را طوری انتخاب كنید كه بتواند برای یك مادر جالب باشد و توجه آن را به خود جلب كند.

article_image_one_604.jpg


2- دغدغه های خریدار را نشانه بگیرید

گذشته از انتخاب بهترین محلی كه گروه هدف شما در آن حضور دارند، باید حواس تان به شیوه طراحی پیام هم باشد. زمانی که گروه هدف شما مادران هستند، باید پیام تان را طوری طراحی كنید كه به سوالات اصلی و همیشگی آن ها پاسخ داده شود. ذهن زنان آرام و لطیف است و ذهن مردان براساس دو دو تا چهار تا كار می كند، پس اگر می خواهید به یك خانم پیام بدهید، از قدرت عاطفه و نگرانی های احساسی اش كمك بگیرید و اگر می خواهید یك مرد را تحت تاثیر قرار دهید، روی قوه منطق و توانایی محاسباتی او تمركز كنید.

3- دایره المعارف نباشید

تكلیفتان را با خودتان روشن كنید؛ قرار نیست برای همه كس، همه چیز باشید; برای چه كسی حرف می زنید و قرار است چه مشكلی را حل كنید. اجازه دهید كه موسسه های دیگر، باقی مشكلات را حل كنند و شما تنها تمركزتان را روی یك موضوع بگذارید و برای جا انداختنش با كمك تبلیغات تلاش كنید.

4- با مخاطب همزبان شوید

با مخاطب به زبان خودش حرف بزنید و به او فخر نفروشید و نخواهید فهم و سوادتان را به رخش بكشید. اگر مخاطب شما یك خانم خانه دار است، سادگی او را درنظر بگیرید و اگر مدرس دانشگاه است، سال ها تلاش او را در محیط های علمی نادیده نگیرید. اجازه دهید كه او خودش را جزئی از سازمان شما بداند و از این همزبانی لذت ببرد.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

5- با یك نگاه شكارش كنید

سعی كنید خیلی وارد حاشیه ها و جزئیات نشوید و یك تصویر یا جمله ساده را انتخاب كنید كه با یك بار دیده شدن، فهمیده می شود و در ذهن می ماند. به طور كلی پیام تبلیغاتی موفق، پیامی است كه می تواند در نخستین نگاه مخاطب را به خود جذب كند . حالا وقت آن است كه یك نقطه طلایی در تبلیغ تان وارد كنید؛ از قدرت احساسات و هم ذات پنداری مخاطب برای در یاد ماندن تبلیغتان استفاده كنید و او را درگیر آگهی ای كنید كه مقابلش قرار دارد.

6- برای مخاطب دانه بپاشید

استفاده از الفاظ را كنار بگذارید و گمان نكنید اگر نكته ای كه در كسب و كارتان هست، در تبلیغتان نیاید، دیگران شما را ضعیف فرض می كنند. سعی كنید در تبلیغ تان نقاط طلایی كسب و كار و تفاوت هایش با هم صنف هایتان را مختصر و مفید روشن كرده و كاری كنید كه مخاطب برای كسب اطلاعات تكمیلی خودش پیگیر شما باشد. فكر نكنید اگر وارد جزئیات شوید و خیلی حاشیه پردازی كنید، تبلیغتان موفق می شود، بلكه برعكس. كوتاه حرف بزنید و تنها از شعارهای تكان دهنده و به یاد ماندنی كمك بگیرید.

7- تبلیغ تان را محك بزنید

ممكن است تبلیغ شما نتواند از پس مخاطبان سخت گیر بر بیاید، تصور نكنید پیام یا تصویری كه طراحی كرده اید، همیشه موفقیت آمیز پیش می رود. اول ببینید آگهی هایتان در دوره های قبل چقدر باز خورد به همراه داشته و بعد برای تكرار شان اقدام كنید. شاید مجبور باشید شیوه تبلیغ تان را اصلاح كنید و شاید هم نیاز داشته باشید رسانه تبلیغاتی تان را تغییر دهید؛ پس فكر نكنید شكست یك تبلیغ به معنای شكست تمامی تبلیغات است.

8- به جای نوشتن نقاشی كنید

تحقیقات ثابت كرده تعداد طرفداران تبلیغات تصویری دو برابر طرفداران تبلیغات نوشتاری است. در واقع محققان این حوزه می گویند مردم چندان حوصله خواندن متن را ندارند و ترجیح می دهند با درك یك تصویر تاثیرگذار به سمت یك محصول یا خدمت بروند پس همانطور كه گفتیم زیاد پرحرفی نكنید و سال ها تجربه تان را در یك متن به مخاطب ارائه كنید.

9- با 7 قلاب به ذهن مخاطب چنگ بزنید

  1. دوست دارید با این تبلیغات به چه نتیجه ای برسید؟ اصلی ترین هدف كسب و كار شما چیست؟ این موضوع به شما كمك می كند تا بهترین و موثرترین پیام تبلیغاتی را طراحی كنید.
  2. بگذارید هر چند وقت یك بار با یك حرف تازه و یك شعار تازه به مخاطب تان نزدیك شوید، همه حرف های تان را در یك پیام نزنید.
  3. حالا نگاهی دوباره به محصول یا خدمتی كه ارائه می دهید بیندازید. برای تبلیغات به مصرف كننده تان توجه زیادی نكنید بلكه ببینید چه كسی مشتری اصلی محصول تان است و همان را مخاطب قرار دهید.
  4. پرحرفی نكنید. مخاطب امروز برای خواندن جملات طولانی و دلایل پرپیچ و تاب شما فرصت ندارد پس اصلی ترین حرف را به مختصرترین شكل بیان كنید.
  5. این شمایید كه باید سمت او بروید، انتظار نداشته باشید مخاطب برای دیدن تبلیغ تان قدمی بردارد. پس هر جا كه فكر می كنید جمع زیادی از گروه هدفتان آنجاست، تبلیغات تان را هم به آنجا ببرید.
  6. محصول شما قرار است چه حسی را در مخاطب ایجاد كند. غم؟ شادی؟ ترس؟ امنیت؟ هر كدام از حواس او كه مد نظرتان است را نشانه بگیرید و تا می توانید آن را قلقلك دهید.
  7. شعار تبلیغاتی تان را با تصویر آن هماهنگ كنید. سعی كنید پیام های تان با هم هماهنگ باشند و پیام های متفاوت را برای فرصت های متفاوت بگذارید.

[ بازدید : 351 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]