اختلاف کیفیت تصویر دوربین مداربسته 2 ، 3 و 5مگاپیکسل هایک ویژن

سه شنبه 7 ارديبهشت 1400
11:54
سامان


برای مشتریان امروزی کیفیت تصویر و وضوح کامل چهره نسبت گذشته خیلی فرق کرده است و از فاکتور های مهم برای خرید دوربین مداربسته میتوان به نوع تکنولوژی ، کیفیت تصویر ، متراژ دید در شب و قابلیت پلاک خوانی اشاره کرد اما مهم ترین فاکتور برای انتخاب دوربین مداربسته (کیفیت تصویر) یا همان وضوح تصویر است که امروز در این مقاله به طور کامل با انواع کیفیت تصویر دوربین ها از جمله هایک ویژن آشنا خواهیم شد.

آشنایی کامل با مفهوم انواع کیفیت تصویر دوربین مداربسته

  • کیفیت تصویر TVI (آنالوگ)

در ابتدا تولید دوربین مداربسته تصاویر دوربین ها قدیمی یا به اصلاح بر حسب تی وی لاین (TVL) بوده است که وضوح تصویر کاملی نداشته و دوربین های که با کیفیت تصویر تی وی لاین محاسبه میشدند را دوربین مداربسته آنالوگ می گویند.

  • کیفیت تصویر CIF , 4CIF

یکی دیگر از کیفیت تصویرهای قدیمی CIF و 4CIF هستند که در قالب های تلویزیونی متفاوت هستند که شامل NTSC و PAL هستند.

سیستم (Phase Alternating Line ) یا به اصطلاح PAL چیست ؟

تکنولوژی استفاده از فاز خط متناوب در واقع معنی PAL است و به اصطلاح استفاده از برق شهری در گذشته و زمان اختراع این سیستم گفته می شود. این استاندارد با برگرداندن سیگنال در هر خط فرستنده نمایش NTSC را بهبود میبخشید تا این میزان که بتواند فرکانس تصویری در شبکه های محلی را تا 50GHs افزایش دهد.

سیستم (National Standard Television Committee ) یا به اصطلاح NTSC چیست ؟

سیستم رمزگذاری رنگ به صورت آنالوگ است که سالها قبل برای مشاهده نمودن انواع دیسک ها توسط DVD در تلویزیون خانگی مورد استفاده قرار می گرفت. به مرور زمان کانالهای تلویزیونی و ماهواره ای نیز بوجود آمدند .با توجه به این موضوع هر شرکت تلویزیونی در امریکا شروع به رمزنگاری و تولید محدوده ی زیادی از رنگها نمودند .

  • کیفیت تصویر (720) یا 1 مگاپیکسل

مفهوم دقیق مگاپیکسل به تعداد پیکسل های موجود در یک تصویر کلی اشاره می کند بر این اساس که رزولوشن یا کیفیت تصویر 720P برابر با 720* 1280 پیکسل میباشد که به اصلاح دوربین مداربسته HD گفته می شود.

  • کیفیت تصویر (1080) یا 2 مگاپیکسل

رزولوشن 2 مگاپیکسل را به اصطلاح FULL HD می گویند رزولوشن یا کیفیت تصویر 1080P برابر با 1920* 1080 پیکسل میباشد که نسبت به 720P وضوح تصویر بالاتری دارد و در اکثر نقاط دوربین مداربسته 2مگاپیکسل استفاده می کنند.

  • کیفیت تصویر (1536) یا 3 مگاپیکسل

رزولوشن 3 مگاپیکسل در حالت زوم دیجیتال کیفیت تصویر بهتری برای وضوح تصویر شخص یا پلاک دارند ، رزولوشن یا کیفیت تصویر 1536P برابر با 2048* 1536 پیکسل میباشد .

  • کیفیت تصویر (1920) یا 5 مگاپیکسل

رزولوشن 5 مگاپیکسل مناسب برای دیدن جزئیات ریز میباشد و در حالت زوم اپتیکال بدون هیچ افت کیفیتی تصویر واضح رو نمایش میدهد ، رزولوشن یا کیفیت تصویر 1920P برابر با 2536* 1920 پیکسل میباشد .

بیشتر بخوانید: هایک ویژن نصب دوربین مداربسته تی وی تی

اگر نوع کیفیت تصویر دوربین را انتخاب کردید با اصلاحات زیر نیز آشنا شوید

علاوه بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته یک سری قابلیت های دیگر برای انتخاب دوربن نیاز است که یکی از فاکتور های مهم در دوربین مداربسته WDR می باشد. تکنیک های مختلفی در این زمینه موجود می باشد.

L-WDR : در این تکنیک با فریم های متفاوت تصویر برداری صورت می گیرد و پردازنده با استفاده از پردازش تصویر تصویر حاصل را ترمیم می نماید.

S-WDR : در این تکنیک دو سنسور وجود دارد که یکی با شدت نور بالا و یکی با شدت نور پایین عمل تصویر برداری را انجام می دهد. این روش پرهزینه می باشد.

D-WDR : این تکنیک عمل تصویر برداری را با یک روش پردازش تصویری با نام Contrast Streching انجام داده و میزان Intensity در تولید تصویر را تغییر می دهد تا تصویر بهبود یابد.

WDR Dynamic capture : در این نوع از WDR بازه رنجی نوری کمی وسع تر از مدل Contrast می باشد. در این حالت با تصویر برداری از صفحه یک فریم با تصاویر روشن برداشته و همان تصویر را به صورت منفی یا Negative تبدیل کرده و در فریم بعدی قرار می دهد. با ترکیب دو فریم به دسته آمده و دسته بندی طیف نوری تصویر را اصلاح می نماید.

WDR Forensic Capture : در این نوع WDR از دو تکنولوژی تولید تصویر در نور شدید و نور کم اسفاده شده و تصویری به صورت بهینه تولید می کند.

انواع فیلتر IR

IR Cut Filter : این فیلتر دارای دو حالت ثابت و مکانیکال می باشد. حالت ثابت دو فیلتر بر روی هم قرار دارند. حالت مکانیکال قابلیت چرخش فیلتر در شرایط نوری مختلف را دارا می باشد. از آنجایی که لوکس نوری در شرایط مختلف نوری تفاوت دارد نوع فیلتر مورد استفاده شده نیز تغییر خواهد کرد. همانطور که گفته شد چشم انسان در یک طیف نوری خاص قادر به دیدن می باشد. منبع نوری IR در محدوده دید انسان نمی باشد ولی خود دارای انرژی بوده و می تواند به همراه نور مرئی وارد دریچه دوربین شده و تصویر دوربین را تخریب نماید. برای جلوگیری از این منظور از فیلتر IR استفاده می شود. به دلیل متفاوت بودن دامنه نور IR فیلتر دارای دو حالت می باشد. در واقع در شب یک نوع فیلتر و در روز نیز نوعی دیگری فیلتر وجود دارد.

اگر هنوزم برای خرید دوربین مداربسته تردید دارید یا دوربین مد نظر خود را پیدا نکرده این میتوانید با کارشناسان فروش نمایندگی هایک ویژن تماس بگیرید تا شمارا به طور کامل راهنمایی کنند تا بتوانید دوربین مداربسته ای که مدنظرتان هست را تهیه کنید

قیمت دوربین مداربسته


[ بازدید : 662 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]