دوربین مداربسته مخفی

شنبه 6 دی 1399
13:02
سامان

دنیای تکنولوژی در دو دهه گذشته به حدی در حال تغییر و تحولات سریع است که همه مردم دنیا را متحیر کرده است. اگر زمانی استفاده از تکنولوژی های پیچیده مانند دوربین های مخفی و جاسوسی تنها در اختیار سازمان های دولتی کشورهای قدرتمند بود امروز انواع این دوربین ها در بازارهای جهان به وفور یافت می شود. استفاده از چنین تکنولوژی هایی در نگاه اول ممکن است برای بسیاری از افراد بد و حتی ترسناک تلقی شود اما برخی نیز با یک نگاه مثبت به استقبال چنین تکنولوژی هایی رفته اند و سعی می کنند در شرایطی بهترین استفاده را از این نوع تکنولوژی ها داشته باشند.

به طور کلی همانطور که از اسم دوربین مداربسته مخفی نیز مشخص است؛ این دوربین ها به اشکالی غیر از دوربین های معمولی تولید می شوند تا کسی نتواند این دوربین ها را به راحتی تشخیص دهد. همچنین این دوربین ها را در فضاها و جاهایی قرار می دهند که دور از چشم افراد مختلف باشد و جلب توجه نکند. برای مثال دوربین مداربسته مخفی را می تواند در داخل تمامی لوازم الکترونیکی که به صورت معمول در فضاهای خانگی و اداری استفاده می شوند جاگذاری کرد تا بدون آنکه توسط افراد غریبه قابل تشخیص باشد بتوان از محیط فیلمبرداری کرد. نکته دیگر در خصوص دوربین مداربسته مخفی این است که این دوربین ها عموما به صورت بیسیم طراحی می شوند تا مخفی نگاه داشتن آنها به راحتی انجام شود.

دوربین مداربسته مخفی

البته دوربین مداربسته مخفی که به صورت بی سیم مورد استفاده قرار می گیرند تنها تا شعال محدودی می توانند تصاویر را به تلویزیون یا دیگر وسایل دریافت تصویر انتقال دهند اما اگر دوربین مداربسته مجهز به کابل شود این تصاویر به راحتی می تواند تا فواصل طولانی تر نیز منتقل شود. لازم به ذکر است که برخی از مدل های دوربین مداربسته مخفی توانایی ضبط صدا و کنترل از راه دور نیز دارند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب می تواننید با شرکت هایک تجارت تماس بگیرید و از مدلها و قیمت های متنوع دوربین های مداربسته مخفی مطلع شوید. در ادامه این مقاله تاریخچه استفاده از دوربین های مداربسته مخفی و انواع آن را برای شما توضیح می دهیم.

بیشتر بخوانید: دوربین مدار بسته دام تجهیزات دوربین مداربسته دوربین مدار بسته بولت

نسل اولیه دوربین های مخفی

تقریبا تمام تکنولوژی های مورد استفاده نسل ما از اینترنت گرفته تا ماهواره و همین دوربین های مخفی اولین بار در مراکز نظامی دولت های شرق و غرب در طول صد سال گذشته استفاده شده است. برای مثال در دوران جنگ سرد سازمان سیا در آمریکا و همچنین سازمان جاسوسی کا گ ب شوروی سابق پیشتازان استفاده از چنین تکنولوژی هایی برای پیشبرد اهداف سیاسی کشور خود بودند. نسل اولیه این دوربین های مخفی بسیار ساده تر از آنچیزی است که شما امروز می توانید در بازارهای مختلف به آن دسترسی داشته باشید اما به هر ترتیب از نظر تاریخی بهترین نوع این تکنولوژی ها هنوز هم تحت اختیار این سازمان ها قرار دارد. بگذارید چند نمونه عجیب کشف شده از نظر تاریخی برای دوربین های مخفی را برای شما ذکر کنیم.

دوربین مخفی جاسوسی کا گ ب

دوربینی که در عکس زیر می بینید یکی از مدل های اولی و تلاشهای ابتدایی بشر برای استفاده از تکنولوژی عکس و فیلم در جهت جاسوسی و مخفی کاری به حساب می آید. این دوربین در دهه 1960 و در اوج جنگ سرد میان ایالات متحده آمریکا و شوروی توسط نیرویهای کا گ ب شوروی در پاشنه کفش جاسازی می شد. البته این دوربین یک حافظه داخلی داشت و در نتیجه بعد از انجام عملیات باید به صورت مکانیکی و دستی عکس ها و فیلم ها از آن استخراج شود.

دوربین مداربسته مخفی و جاسوسی دتکتور دود

این مدل دوربین مخفی توسط آمریکا توسعه یافت و در دهه 1980 استفاده گسترده ای از این دوربین در اماکنی که سازمان سیا به آن مشکوک بود انجام شده است. مدل های جدید آن به شدت کوچکتر است و کاملا حرفه ای در حس گر های دود منازل و اماکن عمومی جاسازی می شود. بنابراین اگر در منزل خود این حسگر های دودی را نصب کرده اید مراقب باشید که چه کسی آن را نصب و راه اندازی می کند.

دوربین مداربسته مخفی

دوربین جاسوسی عکسبرداری ساعت مچی

این دوربین یکی از خلاق ترین نوع دوربین های مخفی است که امروز هم در دنیا با مدل های مختلفی عرضه می شود. این نوع خلاقیت بیشتر در دهه 1940 و 1950 میلادی برای جاسوسی میان دولت ها و بیشتر توسط آلمانی ها استفاده شده است، البته امروز دیگر چنین دوربین هایی بیشتر ابزاری برای سرگرمی است تا جاسوسی!

دوربین مداربسته مخفی

دوربین مداربسته جاسوسي به شکل دکمه!!

تصور کنید که می خواهید به یک میهمانی بسیار لوکس بروید و در آنجا لازم است که از فضاهایی که ممنوعیت عکس برداری در آن اعمال شده عکس برداری کنید! این موضوع یک اتفاق معمول برای جاسوسان سابق بوده است. استفاده از دوربین عکس برداری در دکمه و سنجاق سینه یکی از بهترین ایده های برای استفاده از دوربین عکاسی جهت عکس برداری بوده است.

دوربین جاسوسی

دوربین های دکمه ای هم اکنون هم توسط چین تولید می شوند ولی با وجود سیم های پشت دکمه احتمال لو رفتن شما بسیار زیاد خواهد بود.

استفاده از دوربین لامپی به عنوان دوربین مخفی

دوربین مداربسته لامپی اساسا یک خلاقیت برای دوربین های مداربسته مخفی به حساب نمی آید. این سیستم به این دلیل به شکل لامپ ساخته شده است که نیاز به سیم کشی و تخریب های احتمالی هنگام نصب دوربین مداربسته را کاهش دهد و در نتیجه به راحتی بر روی سرپیچ لامپ متصل شود.

اتصال به وای فای این امکان را به دوربین های مداربسته لامپی می دهد که تصاویر زنده و ضبط شده را به تلفن همراه شما ارسال کند. دوربین های لامپی دارای لنز 360 درجه بوده و از حافظه Micro SD پشتیبانی می کند. دوربین های لامپی از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند و می توان آنها را در بازار ایران از 30$ تا 90$ خریداری کرد.

عینک دوربین دار جاسوسی

یکی از مخفی ترین و جاسوسی ترین دوربین های مداربسته مخفی برای فیلم برداری مخفیانه در بیرون از محیط , دوربین عینکی است . این عینک دوربین دار جاسوسی دارای لنزی در جلو عینک جهت ثبت تصاویر است .

جای باتری و مموری کارت نیز در دسته عینک تعبیه شده. عینک دوربین دار جاسوسی بسته به کیفیت فیلم برداری و سخت افزار استفاده شده در ساخت آن , معمولا بین 60 تا 120 دلار قیمت دارد

تا اینجا کمی از تاریخچه استفاده از دوربین های مخفی برای جاسوسی صحبت کردیم. اما امروز دوربین مداربسته مخفی نسل جدیدی از آن دوربین ها به حساب می آید که همزمان که قابلیت عکس برداری به شکل مخفیانه را حفظ کرده است، قابلیت های جدیدی مانند وضوح بیشتر تصویر، قابلیت فیلم برداری و ارسال آنلاین آن به صورت بیسیم به دیگر فضاها نیز به آن افزوده شده است. در ادامه این مقاله به معرفی نسل های جدید دوربین مداربسته مخفی می پردازیم.

دوربین مداربسته مخفی سوزنی

دوربین مداربسته سوزنی بر اساس آمار فروش در کل دنیا پرکاربردترین دوربین مخفی میان مردم جهان به حساب می آید. این نوع دوربین مداربسته مخفی از نوع دوربین های مینیاتوری است و برای نصب آن تنها کافی است که یک سوراخ بسیار ریز در مکان مورد نظر ایجاد شود.

نکته مهم و جذاب دوربین مداربسته مخفی سوزنی این است که این نوع دوربین در پشت یک سطح غیر شفاف نصب می شود و با داشتن یک لنز کوچک توانایی فیلم برداری را نیز دارد و تنها مشکل این نوع دوربین عدم توانایی آن در تصویر برداری در شب است. فاصله کانونی لنز دوربین مداربسته مخفی سوزنی 3.7 میلیمتر و زاویه دید آن 69 درجه است.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته برای منزل نصب دوربین مدار بسته

انواع دوربین مداربسته مخفی مینیاتوری

دوربین مداربسته مخفی مینیاتوری پین هول یکی دیگر از دوربین های مداربسته مخفی است که با استقبال زیادی در بازار روبرو شده است. دلیل اصلی این استقبال این است که این دوربین بعد از نصب قابل تشخیص نیست و با تعبیه یک لنز حفره ای برای آن بدون هیچ مشکلی توانایی ضبط تصاویر محیط را دارد.

کیفیت بالای تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته مینیاتوری باعث شده است که قیمت این نوع دوربین از مدل های مشابه آن کمی بیشتر باشد. به همین دلیل نوع دوربین مداربسته مینیاتوری معمولی نیز در بازار یافت می شود تا هزینه ها کمی کاهش یابد. از طرف دیگر این دوربین های تکنولوژی های ساده دارند و بیشتر برای کاربرهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین مداربسته آینه ای نیز نوع دیگری از دوربین های مداربسته مخفی مینیاتوری است که به شکل آینه ای محدب تولید می شوند. یک آینه محدب که در داخل آن دوربین کارگذاشته شده است. مشکل اصلی این نوع دوربین ها این است که به شدت به نور حساس هستند و در نتیجه برای بالا رفتن کیفیت تصاویر آن حتما باید نور محیط را تنظیم کرد.

دوربین مداربسته مخفی هالوژنی نوع دیگر دوربین های مخفی است. اسم این دوربین به این دلیل هالوژنی گذاشته شده است که به راحتی می توان آن را در داخل هالوژن تعبیه کرد و تصاویر خوبی را از محیط ضبط کرد.
در قسمت قبل به دوربین مداربسته مخفی ددکتوری اشاره کردیم. این دوربین ها به شکل سیستم های هشدار آتش سوزی یا اعلام سرقت طراحی می شوند و در نتیجه قابلیت تسلط به محیط برای ضبط تصاویر در این نوع دوربین ها بالا تر خواهد بود. همچنین به دلیل نوع طراحی این دوربین ها قابل تشخیص نخواهند بود.

کاربرد دوربین مداربسته مخفی

از اسم دوربین مداربسته مخفی کاملا مشخص است که کاربرد آن تصویر برداری مخفیانه از محیط است. برای مثال در مکان های حساسی که ممکن است به هر دلیل مورد سرقت قرار گیرند و در نتیجه دوربین های مداربسته معمولی توسط سارقان از کار می افتد، استفاده از دوربین مداربسته مخفی می تواند یک گزینه مکمل برای بالا بردن میزان امنیت به حساب آید. مثال دیگر این است که ممکن است شما برای کودک خود یک پرستار خانگی استخدام کرده باشید و در نتیجه وقتی در محل کار خود مشغول فعالیت های روزانه هستید می توانید با استفاده از این دوربین ها نظارت بهتری به عملکرد پرستار و نوع رفتار او با فرزندتان را داشته باشید.

همچنین پلیس در کشور های مختلف از این دوربین ها برای تصویر برداری محل های ارتکاب جرم استفاده می کند تا بتوانند به رفتار پلیس با شهروندان نظارت بیشتری داشته باشند.

نکته پایانی: فروش و استفاده از دوربینهای مداربسته مخفی که غیر قابل رویت باشند بدون مجوز از مراجع قانونی اکیدا ممنوع است.

بیشتر بخوانید: هایک ویژن


[ بازدید : 248 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]